Resultatorienteret og resultatfokuseret
SEO SPECIALIST
Få udført det SEO, din side har brug for, på rekordtid.
Ingen binding eller abonnement.
Velkommen til SEO For Selvstændige.
Har du haft uheldig erfaring med SEO bureauer eller prøvet at udføre SEO selv, men måttet indse, at din tid er brugt bedre andetsteds i dit firma? Så lad en SEO specialist med speciale i selvstændige stå for det.
Forskellen på at hyre en selvstændig SEO ekspert i modsætning til en, der er tilknyttet et bureau, er, at du får langt mere fokus på at skabe resultater, der giver omsætning hurtigt.
Som selvstændig, der selv skal skaffe sine kunder og skabe sine salg, forstår jeg, hvor vigtigt det er for dig, at du hurtigst muligt, kan se, at din investering i eksterne SEO konsulentydelser, hentes ind igen, og at du slipper for unødvendig mange udgifter til SEO viden, du ikke har brug for.
Interesseret i at høre, om vi er et godt match? Book et gratis møde.
Få læst teksten for SEO-specialist op.
PRAKTISK INFO
- Vi aftaler en pris, og hvad der skal laves, og så bliver arbejder udført.
- Ingen bindinger eller skjulte ekstraudgifter.
- Du får arbejdet udført hurtigt, så du hurtigst muligt kan se et øget salg fra organisk trafik.
- Mulighed for at dele betalingen op i en, to eller tre rater.
- Timepris: 650 kr., ekskl. moms.
Kort sagt
Få udført SEO hurtigere og billigere end hos et SEO bureau, og oplev hurtigere et øget salg på din hjemmeside.
Få personlig rådgivning og anbefalinger på baggrund af en grundig, professionel og effektiv hjemmesideanalyse.
Et hurtigt overblik
Bedst egnet til:
- Selvstændige
- Soloselvstændige
- Ekstern medarbejder til selvstændige
Perfekt alternativ til:
- Marketingbureauer med lang binding
- Freelancere med meget lidt erfaring
- At prøve at lære og lave SEO selv
Du skal have:
- Hjemmeside lavet i WordPress
- Fuld adgang til backend
- En indstilling, der siger OK til SEO lektier
Introduktion til din SEO ekspert
Indholdsfortegnelse
En SEO specialist med fokus på færdiggørelse af arbejdet
Hvad er SEO, hvad står det for?
Hvad kalder man også en seo specialist?
Hvad får du med din SEO pakke?
SEO hjælp, der giver dig det, du har brug for, for at skabe mere salg
Hvorfor få lavet SEO, nu AI og ChatGPT ændrer vores adfærd?
Hvor hurtigt kommer resultaterne?
Hvem udfører det SEO, du får lavet?
Et udpluk af mine tidligere kunder
F.A.Q. om at hyre mig som SEO specialist
En SEO specialist med fokus på færdiggørelse af arbejdet
Hvad er et godt match mellem en SEO specialist og en selvstændig?
Først og fremmest fordi jeg har en forståelse for, hvorfor kunder efterspørger dine services. Jeg ved, hvordan man finder ind til dine kunders såkaldte pain points, som er vigtige at identificere, så vi kan fokusere på kundernes søgeintention, dvs. det, folk søger på, når de har et specifikt problem, de skal have løst.
Når din SEO ekspert forstår sig på din service, får du langt mere ud af samarbejdet. Jeg ved, hvilke spørgsmål jeg skal stille, så vi sammen kan finde ind til, hvilke muligheder der er for at forstærke din hjemmeside og skabe øget omsætning.
Et samarbejde med mig inkluderer også, at du bliver sat ind i, at ikke alt SEO er teknisk vanskeligt, og at du selv kan gøre mere, end du sikkert er klar over, for at øge din hjemmesides rangeringer.
Hvorfor skal du som selvstændig vælge en selvstændig SEO specialist frem for et SEO bureau?
Mange bureauer sælger SEO pakker, hvor du betaler et abonnement og får lavet SEO et par timer hver måned. Dette er sjældent den bedste løsning for kunden, men oftest optimalt for bureauer, da det giver et regelmæssigt flow af indtægter.
Derudover sidder mange af disse SEO konsulenter i bureauerne med 50-100 kunder. Nogle sidder endda med mange flere, og det er alt for mange … det siger de selv. Jeg har nemlig selv interviewet flere, der søgte job i min SEO afdeling, da jeg var i bureau, der druknede i kunder, de ikke kunne fokusere på, i det job, de var i gang med at søge væk fra.
Der er nogle dygtige SEO konsulenter i bureauerne, men forretningsmodellen i et SEO bureau gør, at de ikke kan arbejde så fokuseret på deres kunder, som de gerne vil. Derfor får man fragmenteret arbejde, hvor det er nemt at forveksle en kunde med en anden. Sådan noget sker.
Hvad du som selvstændig har brug for, er at få dit SEO arbejde færdiggjort – hurtigst muligt. Jo hurtigere det er gjort, jo hurtigere kan du maksimere mulighederne for at tjene investeringen i mit arbejde ind igen og tjene flere penge.
SEO er som frø. De giver ikke værdi og kan ikke vokse, før de er blevet plantet – dvs. implementeret på din hjemmeside.
Hvad er SEO, og hvad står SEO for?
SEO står for Search Engine Optimization – søgemaskineoptimering. Så hvordan skal det udføres?
Det ligger i navnet, at man skal gøre siden bedre. Det er også en god ide at gøre det løbende og over en rum tid. Men det behøver bestemt ikke at være løbende over f.eks. 12 måneder.
En selvstændig hjemmeside er ikke en intensiv patient, der kræver konstant opmærksomhed. Den skal heller ikke have en lille mængde penicillin hver dag over længere tid.
Din hjemmeside er som en lille lejlighed, der skal gøres ren, inden der kommer nogle potentielle købere. Derfor skal det hele gøres grundigt, men også hurtigst muligt. Gerne med en kreativ tilgang, der kan øge sidens værdi.
Alt andet mister du bare kunder og trafik på.
Den bedste SEO løsning for selvstændige med simple hjemmesider er, at få lavet 80 % af de optimeringer, der skal laves, hurtigst muligt.
Du bør så lære, hvad du selv kan gøre løbende, som er yderligere 10 %.
De sidste 10 % er vedligeholdelse og andre uforudsete ændringer, ofte i forbindelse med algoritmeændringer, eller hvis du skulle blive hacket. Og det sidste hører altså til sjældenhederne, selv om medierne tegner et andet billede.
Hvad kalder man også en SEO specialist?
Jeg er ligeglad med, hvad farve katten har, så længe den kan fange mus.
KINESISK ORDSPROG
Jeg er ligeglad med, hvad SEO gutten kalder sig selv, så længe han skaffer mere relevant trafik til hjemmesiden, der køber hos mig.
DE FLESTE ERHVERSDRIVENDE
I det store hele har erhvervsdrivende, der er afhængige af organisk trafik, brug for SEO services. Men da vi alle er forskellige, bruger vi også forskellige ord, når vi henviser til personer, professioner, services og genstande. Nogle siger græsslåmaskine. Andre siger plæneklipper. Men fælles for begge er ønsket om at finde et apparat, der kan forkorte længden på græs med regelmæssige intervaller.
På samme måde er der forskellige ord for det at få lavet SEO, bl.a. Google optimering og SEO optimering af hjemmeside.
Og jeg skriver det på de forskellige måder her på min hjemmeside, fordi det øger mine chancer for, at flere, der har brug for mine services, finder ind til min side. Jeg arbejder altså med at løfte trafikken på min hjemmeside ved at forudse, hvilke forskellige ord folk bruger, når de leder efter sådan en som mig. såsom:
- SEO freelancer
- SEO konsulent
- SEO specialist
- SEO rådgiver
- SEO ekspert
- SEO strategi
- SEO bureau
- SEO hjælp
- Lokal SEO
- Alternativ til SEO firma i København
- En, der tilbyder SEO hjælp
De samme kunder efterspørger en SEO pakke og en SEO pris eller søger efter SEO priser. Jeg udfører det samme arbejde, uanset, hvad kunderne kalder min service eller mig. Mit fokus er på at skaffe relevant trafik til min hjemmeside.
You say tomato (SEO optimering).
I say tomato (søgemaskineoptimering).
Hos SEO for Selvstændige er det én person, der laver det arbejde,
kunderne efterspørger, uanset hvad de kalder det eller, hvordan de googler det.
Det kommer der flere kunder af. Og det samme vil ske for dig.
Jeg hjælper dig med at få kunder, der har brug for dine services, ind på din hjemmeside,
ved at finde frem til, hvilke ord de bruger, når de leder efter en person med din viden og kompetencer.
SEO SPECIALIST
HJÆLP TIL SEO
SEO FREELANCER
SEO STRATEGI
SEO RÅDGIVNING
SEO HJÆLP
SEO KONSULENT
SEO EKSPERT
ET ALTERNATIV TIL
ET SEO BUREAU
GOOGLE OPTIMERING
SEO MANAGER
NOGET ANDET END ET SEO BUREAU
GOOGLE SØGEMASKINE-OPTIMERING
SEO OPTIMERING
AF HJEMMESIDE
SEO RÅDGIVER
LOKAL SEO
Hvad får du med i din SEO pakke?
Vi starter med at lave en grundanalyse af hele din side og har og en samtale, hvor jeg får en god forståelse for, hvad du laver, hvem dine kunder er, og hvad det er, de har brug for hjælp til. Forståelse for en forretningsmodel er essentielt for at kunne lave god SEO.
Mit arbejde inkluderer:
- Søgeordsanalyse/keyword analysis. Her finder vi de termer, dine kunder bruger, når de skal finde dig.
- Content gap analyse og content strategi. Hvad gør dine konkurrenter, som du mangler at gøre, og hvilket indhold bør du inkludere på din hjemmeside?
- Linkbuilding: status og strategi. Hvad kan du gøre for at få flere links gratis, og hvor bør du investere?
- Teknisk SEO gennemgang. Hvad skal løses nu, og hvad skal der gøres løbende (det løbende arbejde er nemmere, end mange tror).
- Opsætning af søgeord, så du hele tiden kan se, hvordan du rangerer på de søgeord, der skaffer relevante kunder.
- Review management: Hvad siger kunderne om dig på nettet, og hvordan skaffer man flere positive anmeldelser?
- Optimering af eksisterende indhold på siden for at få højere rangering og øget konvertering (også kaldet CRO – Conversion Rate Optimization).
- Lokal SEO – rettet mod lokalområdet. Hvad kan vi gøre for at tiltrække tætboende kunder, hvis dette er relevant for dig?
- Analyse af, hvad har du brug for på kort og langt sigt samt evt. merudgifter baseret på mine anbefalinger.
- Content plan. Hvis du har brug for at skrive content, hvad slags content skal det så være?
- Anbefalinger til, hvordan du bruger sociale medier, så de bedst muligt støtter op om dine SEO tiltag.
- Implementerer tiltag, så din side også er gearet til en verden med AI, ChatGPT og andre ting, der påvirker adfærden hos forbrugere, der leder efter services som din.
SEO hjælp, der giver dig det, du har brug for, for at skabe mere salg
Her er en oversigt over, hvad jeg primært vil have fokus på for at optimere og komme med anbefalinger for, hvad der kan forbedres, så du får mere relevant trafik på din hjemmeside og mere salg og gensalg. Jeg bruger ikke (din) tid på forbedringer, der kun har en lille effekt.
- Hastighedsoptimering
- Linkbuilding
- Onpage optimering
- Offpage optimering
- Conversion rate optimering
- Teknisk optimering
- Søgeordsanalyse
- Konkurrentanalyse
- Review management
- SEO tekstproduktion
- Lokal SEO
- Schema opsætning
- Gennemgang af Google Business Profile (det, der før hed Google My Business)
- Opsætning af Google Search Console
- Content strategi og content plan
- Oversete muligheder for at nå ud til flere relevante kunder
- Google Analytics opsætning
- En kreativ 404 side, der skaber konvertering
- En overbevisende om os-side, der øger troværdighed
- Nå ud til dem, der bor i landet, men ikke snakker dansk
- Blive fundet af dem, der har brug for din service, men kalder det noget andet eller staver det anderledes
- Udvikling af værktøjer for øget engagement
- SEO teksproduktion og idémager til fremragende content
- Se på muligheder for, om du kan sælge dine produkter eller services til en målgruppe, du ikke havde tænkt over (hvor konkurrencen er langt mindre)
- Lære dig, hvordan du selv kan forstærke din hjemmeside på ikketekniske måder
- Forstærke din hjemmeside med ofte oversete tiltag på brancheniveau
Jeg sørger for, at der er fokus på det, der giver resultater. Hverken mere eller mindre. Det er en fordel for dig, og det er en fordel for mig. Del af min SEO er nemlig, at du oplever succes og anbefaler mig til andre, så jeg skal bruge mindre tid på at skaffe kunder og kan bruge mere tid på at gøre det godt for dig og mine andre kunder. Ren win-win!
Hvorfor få lavet SEO, når nu AI og ChatGPT ændrer vores adfærd?
I maj 2024 rullede Google en stor ændring ud, så man kunne vise søgninger med AI resultater. Det virker smart, og det virker nyt. Derudover er der også flere og flere, der bruger TikTok, Facebook, ChatGPT og andet for at finde ting. Men, når de skal finde noget konkret som en snedker i Sorø eller en SEO rådgiver i København, så bruger folk stadig Google. Folk bruger meget tid på sociale medier, YouTube m.m. for at opdage nye ting, men når de skal finde noget specifikt, så bruger de Google – ifølge grundlægger af SEO værktøjet Moz og SparkToro, Rand Fishkin. SEO er stadig det absolut bedste, du kan gøre, hvis du vil øge trafikken på din hjemmeside.
Vi skal også huske, at selvom de fleste nødig vil indrømme, at de ikke altid følger med i det sidste nye, og at de slet ikke er så agile, som de gerne vil fremstå, er de fleste af os vanedyr. Hvis du stadig er usikker på, om du har brug for SEO rådgivning, så book et gratis møde. Så tager vi den derfra.
Hvor hurtigt kommer resultaterne?
(Det vil sige, hvornår modtager du mails og opkald med forespørgsler og ordrer?)
Som tommelfingerregel går der 3-6 måneder, til du virkelig kan mærke, at kunderne finder dig og kontakter dig. Og modsat betalte annoncer i Google Ads og Facebook m.fl. så vil du holde langt bedre fast i dine rangeringer, om end det stadig kræver en indsats – især hvis du ligger øverst.
SEO er et marketing tiltag, der kræver tålmodighed. Det er svært at sige præcist, hvornår du ser resultater, da der er mange faktorer i spil. Det kan være antallet af konkurrenter, konkurrencen om de rigtige søgeord, hvilken status din hjemmeside er i, og hvordan det går med dine tiltag offpage. Derudover samarbejder jeg også med mine kunder, så de selv har indflydelse på at nå frem til en ønsket succes hurtigere. Dette er ikke for at fralægge mig ansvar. Det er tiltag, hvor du som selvstændig vil få bedre resultater med indsatsen, end jeg ville. Et af de tiltag er at række ud til eksisterende kunder.
Det vigtigste er sådan set at komme i gang og så vækste det, man har sat i gang.
Et eksempel er en kunde, jeg havde, der gik fra ikke at rangere på noget som helst til at ligge øverst på ca. 30 søgeord, hvor en bestilling var adskillige hundredtusinde kroner værd. Efter fire måneder ringede han og sagde, at nu kunne de ikke følge med længere.
Hvem udfører det SEO, du får lavet?
Lad mig introducere mig selv. Mit navn er Christian Jespersen. Jeg er autodidakt SEO specialist og har derudover skrevet tre bøger med en mission om at afskaffe akademisk arbejdsløshed.
Mine bøger er ikke relevante for SEO, men jeg har ambitioner om hele tiden at blive bedre til at skabe kendskab og øge konvertering. Den indstilling får du med, når du vælger mig til at undervise dig i SEO. Og den erfaring, jeg har med at lære fra mig, vil du nyde godt af i min undervisning.
Du kan læse mere om mig på min om mig-side.
Jeg har arbejdet med SEO i tre bureauer: Webamp (Nu Amplify), IIH Nordic og senest i en projektstilling hos P.O.Y. Derudover har jeg været online marketing konsulent siden april 2020, hvor jeg stiftede SEO For Selvstændige.
Min SEO ekspertise uddybet
I Webamp kom jeg ind, da der ikke var en SEO afdeling. Det blev min opgave at bygge den op fra bunden og gøre den til deres cash cow, hvilket det blev. Da jeg ikke følte, jeg kunne lære mere der – jeg var den mest erfarne SEO medarbejder og Head of SEO i firmaet – søgte og fik jeg et job hos IIH Nordic som senior SEO konsulent, hvor jeg kunne lære fra de dygtige medarbejdere. Modsat i Webamp var det større virksomheder, jeg arbejdede med, og her blev det meget tydeligt for mig, hvad forskellen på behovet var for selvstændige over for store, etablerede virksomheder.
Corona meldte sin ankomst og resulterede i nedskæringer hos IIH Nordic. Resultatet blev, at jeg blev uplanlagt SEO freelancer, som jeg egentlig syntes fungerede rigtig godt. Og det har jeg været lige siden – primært for selvstændige og små virksomheder. Jeg opdagede, at jeg arbejdede på samme måde, som man gør i et bureau, og brugte samme værktøjer. Men jeg opdagede også, at jeg kunne skabe bedre resultater – og hurtigere, fordi jeg sad med færre kunder.
Det er al min viden og erfaring med at opbygge processer og lave SEO arbejdsgange til mine kunder – der hurtigt kan implementeres og nemt vedligeholdes – som jeg nu tilbyder til selvstændige. Selvstændige, der både er nysgerrige efter at lære selv, som kan se den økonomiske gevinst i at opkvalificere sig selv og gøre sig mindre afhængig af eksperterne.
Jeg ser frem til at kunne hjælpe dig, så du også kan blive selvkørende inden for SEO.
Listen inkluderer ikke de mange virksomheder, jeg arbejdede med i de bureauer, jeg har været tilknyttet.
FAQ?
Få FAQ for SEO specialist servicen læst op
Hvad er SEO timeprisen hos SEO For Selvstændige?
Jeg koster 650 kr. i timen. Inden vi går i gang, tager vi en snak om din hjemmeside, dine kunder og dit budget. Jeg bruger noget tid på siden og kommer derefter med et estimat af, hvad jeg mener, det vil koste at rangere på de væsentligste søgeord.
Hvorfor er prisen så meget lavere, end hvis jeg hyrer et bureau?
Et bureau har langt flere udgifter, der skal dækkes såsom husleje, udstyr, frokostordning og alt det, der er forbundet med at have folk ansat. Det vil sige, at for den samme pris, som du skulle betale et bureau, får du langt mere arbejde udført. Og fordi jeg ikke sidder med 50-100 kunder, får du det lavet hurtigere.
Hvad er minimumsprisen for at hyre mig som SEO specialist
Jeg har sat et minimum på 10.000 kr. om måneden, ekskl. moms. Dvs. godt 15 timer. Jeg vil dog på det kraftigste anbefale, at man investerer mere for at få de resultater, man ønsker. På den måde vil du også tjene din investering ind igen hurtigere.
Er der nogle ekstra udgifter forbundet med den pris, jeg giver?
Du får indblik i SEO, hvortil jeg vil komme med anbefalinger til software og linkbuilding-løsninger, du kan vælge at investere i. Du vil også blive præsenteret for løsninger, der ikke koster noget ekstra.
Er det muligt at lave en abonnementsløsning og få arbejdet udført over 12 måneder?
Desværre. Jeg er selv modstander af den model, da jeg mener, at SEO er noget, der bør udføres godt, grundigt og – ikke mindst – så hurtigt som muligt for at opnå den bedste udnyttelse af ens investering.
Hvad er forskellen på dit SEO forløb og den SEO undervisning, som NemProgrammering, Kursusfabrikken og lignende udbyder?
De laver sikkert fremragende kurser om SEO og om at rangere højt. Du vil blive præsenteret for en masse SEO termer og få kendskab til deres eksistens.
Jeg tager en mere praktisk og pragmatisk tilgang og fokuserer på metodelæring, altså læren om at lære.
Derudover vil vi arbejde på din hjemmeside. Det vil sige, du får optimeret din hjemmeside, mens du lærer, og skal ikke sidde og bruge ekstra tid på at implementere det, du har lært.
Du vil i langt højere grad kunne analysere dig frem til, hvad du skal gøre fremadrettet med din SEO, og ikke blot være begrænset til de værktøjer, du har lært.
Hvor har du lært at arbejde med SEO?
Min SEO vej startede tilbage i 2016 i forbindelse med udgivelsen af min første bog, Studiebooster. Hjemmeside til Studiebooster, som er studiebooster.dk, er dog for længst blevet ændret. Men kort efter fik jeg et job i et bureau og har siden været tilknyttet adskillige bureauer, ligesom jeg har arbejdet som selvstændig SEO konsulent siden 2020. Du kan læse mere om mig på min om mig-side.
Bruger bureauerne ikke bedre software end freelancere og selvstændige seo eksperter?
Det kan være rigtigt for nogle, men ikke for mig. Jeg betaler en høj pris for at bruge de bedste SEO værktøjer. Som Stephen King citeres for: Kun en fjollet person vil starte et godt stykke arbejde med et dårligt værktøj. Jeg bruger faktisk de samme værktøjer, som jeg gjorde på bureau, og samtidig afprøver jeg hele tiden nye.
Hvilke værktøjer arbejder du i?
Her er et udpluk
- Ahrefs
- Google Search Console
- Google Analytics
- Screaming Frog
- Ubersuggest
- Grammarly
- ChatGPT
- KWfinder
- Pixlr
- … og andre
Da selvstændiges hjemmesider sjældent er meget komplekse, behøver man ikke et stort arsenal af software for at skabe imponerende resultater.
Hvem er dine primære kunder?
Jeg arbejder primært med soloselvstændige og selvstændige, der har en eller flere deltidsmedarbejdere i sit firma.
Det er firmaer, der tilbyder en målrettet service som eksempelvis regnskab, facaderenovering, vinduespudsning eller grafisk arbejde.
Det er firmaer, der har en hjemmeside med 5-15 landingssider og en god idé om, hvem deres kunder er, hvad kunderne har brug for, og hvordan de som selvstændige erhvervsdrivende kan hjælpe dem.
Her kommer jeg ind som sparringspartner og hjælper med at se muligheder for at nå ud til flere kunder, uden at det kræver de store investeringer eller ændringer i virksomheden.
Er der nogle brancher, du ikke arbejder med?
Jeg har, både i forskellige bureauer og som selvstændig, arbejdet med en bred vifte af firmaer og brancher. Derfra har jeg fået indblik i forskellige brancher, men også i, hvor der vil være det bedst mulige samarbejde. Det er i min interesse, at der er et win-win-samarbejde. Det er også derfor, at vi tager en snak online, så vi lærer hinanden bedre at kende.
Jeg har sagt nej til kunder efter både telefonsamtaler og onlinemøder, men i det store hele arbejder jeg med alle typer kunder og brancher. Det eneste, jeg ikke vil arbejde med, er gambling, kviklån, cigaretter, e-cigaretter og lignende.
Er det muligt at kombinere samarbejdet med også at få større indblik i SEO?
Ja! Som den eneste på markedet tilbyder jeg et kombineret SEO kursus, hvor vi arbejder på din hjemmeside, og du får indblik i, hvad der skal laves, og hvordan det skal laves, så du kan udføre det fremtidige arbejde selv. Du sparer penge, får en større forståelse af SEO og lærer, hvordan du selv kan implementere det SEO, din hjemmeside har brug for.
Hvis det lyder interessant, så læs mere om mit SEO kursus.
Hurtig eksekvering
God dialog hele vejen
Speciallavet løsning*
PRAKTISK INFO
- Vi aftaler en pris, og hvad, der skal laves, og så bliver arbejdet udført.
- Ingen bindinger eller skjulte ekstraudgifter.
- Du får arbejdet udført hurtigt, så du hurtigst muligt kan se et øget salg fra organisk trafik.
- Mulighed for at dele betalingen op i en, to eller tre rater.
- Timepris: 650 kr., ekskl. moms.