Hvordan tiltrækker du kunder til din hjemmeside? Med organisk markedsføring. Her er, hvad jeg mener:
Organisk markedsføring er materiale, som du har lavet, og som du ved, at nogen fra din målgruppe vil finde værdifuldt. Det er materiale, du laver, fordi du ved, at der er folk, der mangler og har brug for det, du reklamerer for. Det er det, du producerer og bidrager med.
Organisk markedsføring, også kaldet pull marketing og inbound marketing, kræver en forståelse af dine kunders behov og efterspørgsel.
For eksempel kan en tømmerhandel, der sælger forskellige typer hammere, lave en informativ artikel om brugen af forskellige typer søm til forskellige underlag og formål.
Det er informativt, men lavet med ønsket om at sælge. Stort set alt, hvad du oplever i hverdagen, har noget at gøre med salg på den ene eller anden måde.
Ifølge Daniel Pinks bog, “It Is Human To Sell“, er ni ud af ti professioner grundlæggende set salg. Når du spørger din ven, om I skal i biografen, forsøger du at få ham til at bruge sin tid sammen med dig i stedet for andre aktiviteter.
Salg gennem vidensdeling og tillid
Når man først indser, at organisk markedsføring i virkeligheden er salg via information, begynder man at tage det mere seriøst. Man tager sine kunders tid og penge mere seriøst, fordi man ved, at når de køber fra dig, siger de nej til noget andet.
Det er min erfaring, at organisk salg øger ens interesse i at levere det bedst mulige produkt eller service til sine kunder og give den bedst mulige service.
Hvorfor? Fordi organisk markedsføring er baseret på tillid, hvor en forbruger stoler på, at det, de lærer fra dig, er til gavn for dem. Og hvis de beslutter at købe fra dig, er det ud fra en overbevisning om, at du har både de nødvendige kompetencer samt deres interesse som topprioritet.
Du skal holde af dine kunder, hvis du laver organisk markedsføring
I Jay Abrahams fantastiske bog, “Get Everything You Can, From Everything You Got“, skriver han om vigtigheden af at være lidt forelsket i sine kunder.
“Hvis du virkelig tror på, at det, du har, er nyttigt og værdifuldt for dine kunder, har du en moralsk forpligtelse til at forsøge at betjene dem på enhver mulig måde.” Jay Abraham, en markedsføringsguru.
Derfor er det ekstremt farligt at ansætte nogen til at skrive indhold, som ikke har nogen viden om din branche. Og hvis de sidder i et webbureau med 30-40 andre kunder, er de lige så interesserede i dig som i de andre.
I det store hele skal du være den bedste til at sælge, hvad din virksomhed sælger. Det betyder dog ikke, at du er en mester til at formulere det.
Her kommer en copywriter ind i billedet for at skabe dit indhold til din organisk markedsføring.
Få dig en ekstern marketing manager
Hvis du driver din egen virksomhed og har brug for en sparringspartner eller en ekstern marketing manager til at støtte din virksomhed, kan jeg hjælpe dig.
Marketing handler nemlig ikke om at nå ud til flest mulige, men om at generere mest muligt salg og investere færrest mulige penge i øget salg, gentagne salg eller salg til eksisterende kunder.
Min rolle som SEO-specialist har altid været bredere, da jeg har tilbudt rådgivning inden for markedsføring, branding og PR.
For eksempel ønskede en kunde at komme i avisen, så jeg fik dem omtale i fire forskellige aviser. Den førende interessegruppe opfangede historien og dækkede den i deres nyhedsstrøm.
En anden kunde oplevede øget salg, efter vi gav nogle af deres produkter et nyt brand. Ved at give eksisterende produkter nye navne tiltrak vi pludselig en stor målgruppe, som ellers ikke havde vist interesse.
Hvis du har læst så langt, forstår jeg, at du gerne vil samarbejde med nogen, der kan hjælpe dig med en marketingstrategi, ikke sandt? Og gerne uden at skulle tænke på fastansættelse og alt det administrative, der følger med. Du vil bare gerne have succesfuld markedsføring, der appellerer til dine kunder, ikke?
Tag kontakt til mig på telefon eller e-mail, og lad os tage en uforpligtende snak om et muligt samarbejde.
P.S.
Du kan læse mere om mig samt finde en samarbejdspartner til at opnå positive resultater med organisk markedsføring på min “Om mig“-side.