Jeg havde for nylig et møde med en ny kunde. Han er massør, og har, udover sine 19 år som klinikejer i Danmark, arbejdet 10 år i udlandet som massør.
Hans behandlinger hjælper folk med skader og smerter. Det var ikke “bare wellness”, som han sagde. Det er “rigtig massage”.
Hans primære fagområde er fysiurgisk massage. Jeg måtte indrømme, at jeg aldrig havde hørt det udtryk før.
Efter hans forklaring spurgte jeg så: Er det lidt a lá sportsmassage?
Ja, det var det. Men han er uddannet massør, hvor man kaldte det for: fysiurgisk massage. Så det var, hvad der står på hans hjemmeside.
Sportsmassage eller sportsmassør bliver ikke nævnt, fordi det var en “forkert” betegnelse.
Problemet er, at hans stædighed koster ham, på landsplan, godt 1.500 månedlige søgninger, der leder efter en sportsmassage, som aldrig ville finde hans massageklinik.
Det er ikke hvad du sælger, man hvad folk mangler (og søger efter), du skal fokusere på
Jeg har haft mange kunder indenfor næsten lige så mange forskellige brancher, der ser sig blindt på deres faglige kompetence og stolthed, når de skal sælge.
Lidt a lá “funktioner over fordele” -problematikken.
Jeg bruger som regel følgende historie med en person, der går på apoteket:
“Hejsa. Jeg har en slem hovedpine. Har du nogle hovedpinepiller?
Apotekeren: “Ja, det har jeg. “Vil du have kodimagnyler eller panodiler?”
“Det ved jeg ikke. Jeg vil have hovedpinepiller til min hovedpine.”
Alt for mange forretningsdrive glemmer at inkludere deres kunders måde at søge efter det de mangler, når de laver produkt og servicebeskrivelse på deres hjemmeside
Det er dyrt i tabt omsætning at ikke navngive sine produkter på en måde, så kunderne, der er villige til at købe dem, kan finde dem.
Så husk at lyt efter, hvad dine kunder spørger efter. Både i butikken, til møder, på hjemmesiden, I Google Search Console eller når de ringer. Det, de siger, er med stor chance også det, de googler.
Hvorfor webbureauer gør en dyd ud af at få SEO til at lyde kompliceret
Mark Twain skrev den berømte: "Brug ikke et fem-dollar ord, når et 50-cents ord vil være lige så godt." Offentlige instutioner med flere har de seneste år gjort et godt stykke arbejde med at omformulere deres breve, fra at lyde noget, som man skulle være uddannet...
Betragt din hjemmeside, som en fysisk butik
Jeg skrev tidligere om, hvorfor webbureauerne gør en dyd ud af at få SEO til at lyde svært. Det hurtige svar er, at de så kan fakturere dig mere i længere tid. Men sandheden er, at når man først kan se, hvad man skal lave på en måde, der er genkendelig, giver det...
Hvad skal du huske, for at skrive gode SEO tekster
Hvad skal du huske for at skrive gode SEO-tekster? En god SEO-tekst handler om at forstå kundens behov og skabe en overbevisning om, at man har deres interesse som primære fokus. Den skal også være skrevet i den tone, som ens ønskede kunde forventer, og afspejle, hvem...
Hvad er linkbuilding? – og hvorfor tager det lang tid at udføre korrekt
Lad os først lige tage lidt baggrundsviden: Linkbuilding er, når du har en side, der linker til en anden. For eksempel, når DR skriver en artikel om, at flere selvstændige har brug for SEO, og de linker til seofroselvstaendige.dk, så er der bygget et link fra DR til...
Ofte stillede spørgsmål om SEO
Denne tekst er en samling af de oftest stillede spørgsmål om SEO, som jeg fandt ved at google SEO. Jeg scrollede ned og listede alle spørgsmålene og skrev korte svar. Kan man lære SEO selv? Ja, det kan man, da det er mere overskueligt, nemmere at udføre og mindre...
Hvad er organisk markedsføring
Hvordan tiltrækker du kunder til din hjemmeside? Med organisk markedsføring. Her er, hvad jeg mener: Organisk markedsføring er materiale, som du har lavet, og som du ved, at nogen fra din målgruppe vil finde værdifuldt. Det er materiale, du laver, fordi du ved, at der...
De 7 stærkeste gratis SEO-værktøjer, en selvstændig har brug for
I denne artikel kommer jeg til at præsentere dig for de primære værktøjer, du skal arbejde med, når du skal arbejde med SEO (der ikke inkluderer noget tekstbehandling eller billedbehandlingssoftware). De 7 stærkeste gratis SEO-værktøjer, en selvstændig har brug for...
Hvorfor de fleste fejler, når de skal lære at lave SEO selv
De fleste selvstændige, jeg har arbejdet med, har prøvet at lave SEO selv. Det er faktisk ikke helt rigtigt. De er gået i gang med at lære SEO, men er aldrig rigtig kommet i gang med at eksekvere. Der er oftest to ting, der går igen og igen, og jeg undrer mig sådan...
Jeg fik det bedste salgsargument fra kunde, der ikke forstod, hvad han købte af mig
Jeg har nu været selvstændig i snart tre år. Modsat, når man arbejder i et bureau, hvor kunderne bliver serveret foran en, skal man selv ud og finde kunder, og sælge til dem. Dette er hårdt, men også en skattekiste af salgsargumenter, man får fra dem, hvis blot man...